Trys automobilių kroso savaitgaliai Europoje
Parašė admin· 2007/08/01 13:15
Pirmas savaitgalis. Nova Paka (Čekija)



Nova Pakoje vyko penktasis čempionato etapas. Daugelio lenktynininkų teigimu tai viena iš geriausių ir įdomiausių trasų dabartiniame Europos kroso kalendoriuje. Tiesa, su viena sąlyga – jeigu lenktynių savaitgalį kaprizų neparodys gamta. Lietingomis dienomis trasa tampa labai slidi ir sunkiai pravažiuojama.
Šiemet gamta pasigailėjo lenktynininkų ir žiūrovų, kurių, organizatorių teigimu, susirinko apie penkiolika tūkstančių, ir kurie pamatė nepakartojamą spektaklį, sukurtą D-1 klasės (čia lenktyniauja lietuviai) lenktynininkų.

Išplėstos Naujienos
Pirmas savaitgalis. Nova Paka (Čekija)

Nova Pakoje vyko penktasis čempionato etapas. Daugelio lenktynininkų teigimu tai viena iš geriausių ir įdomiausių trasų dabartiniame Europos kroso kalendoriuje. Tiesa, su viena sąlyga – jeigu lenktynių savaitgalį kaprizų neparodys gamta. Lietingomis dienomis trasa tampa labai slidi ir sunkiai pravažiuojama.
Šiemet gamta pasigailėjo lenktynininkų ir žiūrovų, kurių, organizatorių teigimu, susirinko apie penkiolika tūkstančių, ir kurie pamatė nepakartojamą spektaklį, sukurtą D-1 klasės (čia lenktyniauja lietuviai) lenktynininkų.
Tai, kad finalinis važiavimas bus labai įdomus, žadėjo gana netikėtos startinės lenktynininkų vietos: pirmoje eilėje – vengras T. Karai, italas Ch. Giarolo ir N. Naujokaitis, antroje eilėje – rusas A. Kvašninas ir čekas L. Brožekas, tik trečioje eilėje – A. Simaška, o šalia čempionato naujokas italas G. Busato bei rusas V. Soročinskis. Už jų – P. Pleskovas ir Rusijos komandą atstovaujantis A. Ervandianas.
Lietuvių vietos būtų buvę kur kas geresnės, jeigu ne daugybė netikėtai užklupusių problemų. Šeštadienį, dar prieš treniruotes, paskirstymo veleno indėklai „sustabdė“ Nerijaus automobilio variklį, o gedimą pašalinti buvo galima tik Vokietijoje, dirbtuvėse, kur automobilis paruoštas lenktynėms. Automobilis iš Vokietijos grįžo prieš pat sekmadienio lenktynes.
Dar sudėtingesnes problemas sprendė Pauliaus Pleskovo komanda. Laukiant treniruotės starto trūkęs paskirstymo diržas sulamdė vožtuvus, o šeštadienio vakare rasti detales „Cosworth“ tapo sunkiai išsprendžiamu uždaviniu. Stebuklo dėka vožtuvai buvo surasti Prahoje, ir ankstų sekmadienio rytą automobilis buvo paruoštas lenktynėms. Aurelijus Simaška gana nesunkiai laimėjo pirmąją kvalifikaciją, antrojoje susilaukė žiūrovų aplodismentų, pralįsdamas iš trečiosios vietos į pirmąją tarp dviejų varžovų, ir likus ratui iki finišo sustojo, nusukęs granatą. Paskutinėje kvalifikacijoje, startavęs iš paskutinės eilės, pakilo iki ketvirtos vietos, tačiau finaliniame važiavime liko tik šeštas.
Šarūnas Glikas šiose lenktynėse buvo vertas aukštesnės vietos, nei šį kartą iškovota vienuolikta vieta, tačiau sutrukdė sugedęs vairo stiprintuvas. Jėgų važiuoti maksimaliu greičiu sudėtingoje trasoje pakakdavo tik 3-4 ratams.
Praleidę pirmąją kvalifikaciją, P. Pleskovas ir N. Naujokaitis privalėjo atsigriebti likusiose dviejose. Nerijus kartą finišavo antras, trečiojoje susilaukė netikėtos Ch. Giarolo dovanos – lūžo pirmavusio italo kardaninis velenas, ir lietuviui atiteko pergalė, atnešdama trečiąją starto vietą. P. Pleskovas užėmė ketvirtą ir antrą vietas, tačiau to nepakako patekti į finalinį važiavimą, todėl teko dar kartą startuoti paguodos finale. Pergalė atnešė devintąją starto vietą, o Š. Glikui nepavyko įveikti A. Ervandiano ir prasimušti į finalą.

Spektaklis

Deja, negavęs reikiamos detalės, finale nepasirodė Ch. Giarolo, tačiau ir be jo įvykių trasoje buvo net per daug. Pirmasis iš vaidinimo pasitraukė V. Soročinskis, pirmame posūkyje užsikabinęs už L. Brožeko ir likęs be rato. Ten pat N. Naujokaitis vos neaplenkė geriausią starto poziciją turėjusio vengro, ir liko antras, persekiojamas A. Kvašnino. A. Simaška pakilo į ketvirtą vietą, P. Pleskovas į šeštą. Trečiame rate A. Simaška, apakintas saulės, trenkėsi į atitvarą, vos nepersiversdamas per jį ir prakirsdamas padangą. Pro jį spėjo prašokti L. Brožekas ir P. Pleskovas. Tuo tarpu N. Naujokaičiui teko gintis nuo įnirtingų ruso atakų. Dar po kelių akimirkų – daug ginčų sukėlęs įvykis. Duobės išmestą lietuvio automobilį stukteli ruso automobilis, Nerijus apsisuko ore ir liko be rato. Jam lenktynės baigėsi, tačiau nesibaigė finalo nuotykiai. Ketvirtame rate netikėtai į atitvarą trenkėsi italas G. Busato, užtverdamas kelią L. Brožekui. Jį aplenkė P. Pleskovas ir A. Simaška, atsidurdami trečioje ir ketvirtoje vietose. Penktas ratas – apsisuko trasoje P. Pleskovas, praleisdamas į priekį A. Simašką, L. Brožeką ir A. Ervandianą. A. Simaška, kaip pasakojo po lenktynių, į skutus sudraskęs padangą, jau ketino sustoti, nes manė esąs penktoje-šeštoje vietoje, o toks važiavimas galėjo tik pakenkti automobiliui. Du paskutinius ratus aistros šiek tiek aprimo, tarpai tarp šešių vis dar lenktyniaujančių jau buvo pakankamai dideli, kad kas nors pasikeistų. Vis tik to nepakako, kad spektaklis būtų pabaigtas. Likus keliolikai metrų iki finišo netikėtai apsisuko lyderio – vengro T. Karai – automobilis, ir sustojo užgesusiu varikliu likus metrui iki finišo linijos. Kol vengrui pavyko užvesti automobilį ir finišuoti, beje, atbuline eiga, finišą pasiekė A. Kvašninas ir A. Simaška. P. Pleskovas finišavo šeštas.

Taškai

Nerijus Naujokaitis Čekijoje liko aštuntas, tačiau iškovotų taškų pakako išlaikyti lyderio pozicijas (75 taškai), į antrą vietą pakilo A. Kvašninas (70 taškų), P. Pleskovas – trečias (66 taškai), A. Simaška – ketvirtas (63 taškai). Š. Glikas – devintas (27 taškai). Dar glaustesnės lenktynininkų gretos tapo perskaičiavus taškus pagal čempionato taisykles – įskaitiniai yra penki iš šešių pirmojo rato rezultatai. Atmetus blogiausius rezultatus, N. Naujokaitis liko čempionato lyderiu (66 taškai), A. Simaška ir A. Kvašninas surinko po 63 taškus, P. Pleskovas – 57 taškus.


Bus daugiau.